Дистанційне навчання з л-ри під час карантину



2020 рік
Дистанційні завдання з української літератури під час карантину 
з 12.03 до 03.04
5 клас
Урок № 1( завдання виконати до 18.03; якщо потрібна моя допомога або хочете впевнитися, чи правильно виконуєте завдання, надсилайте фото роботи. Буду рада прокоментувати і допомогти)
Т. Шевченко "Садок вишневий коло хати"
1. Перегляньте  відеопоезію "Садок вишневий коло хати". Під час перегляду намагайтеся повторювати вголос рядки, які будуть з'являтися на слайдах і запам'ятати образи твору.

2. Ознайомтеся з історією написання вірша, щоб вам став зрозумілішим зміст твору і авторський задум.

 Історія написання вірша
Поезію «Садок вишневий коло хати» Т. Шевченко написав у неволі, коли навесні 1847 року він перебував у казематі Петропавлівської фортеці і чекав вироку. Допити, довгі самотні дні й ночі в камері. Багато пережив, передумав поет за цей час. Якби не поезія, ми про це ні­коли б не дізналися. Поетові пощастило дістати аркуш паперу і за­писати на ньому тринадцять віршів. Справжнім шедевром серед них є поезія «Садок вишневий коло хати».Це вірш унікальний. У ньому майже немає художніх засобів, жодних барв. Але вечір в Україні постає перед чи­тачем у всій своїй красі. Чудові картини природи, працю і побут селянської родини бачимо за допомогою зорових і слухових образів, створених поетом.


3.Проведіть дослідження над змістом твору і виконайте самостійно ( без інтернет- джерел)стислий аналіз поезії
Стислий аналіз поезії
Тема твору( про що в творі розповідається) - зображення...
Ідея твору( що у творі звеличується) - звеличення( оспівування)...
Основна думка твору-

4. Виконайте дослідження - порівняння художніх особливостей твору, заповнивши таблицю.
Дослідження - порівняння
Художні
засоби
«Садок вишневий коло хати»
«За сонцем хмаронька пливе»
1. Метафора


2. Епітети


3. Порів­няння


4. Зорові образи
( ті, які ми бачимо у вірші)


5. Слухові образи
( ті, які ми чуємо)




5. Зробіть висновок після дослідження, списавши текст, вставивши пропущені  слова. 
      Отже , багатшим на художні засоби( метафори, епітети, порівняння) є… Але красу природи вдало передано в обох віршах. Виявляється, що не лише тропи можуть у цьому допомогти. Достатньо вдало підібрати…, як це зроблено в поезії…, щоб простими словами передати красу весняного вечора й гармонію людини й природи.У цьому і виявляється талант поета.

Урок № 2завдання виконати до 20.03; якщо потрібна моя допомога або хочете впевнитися, чи правильно виконуєте завдання, надсилайте фото роботи. Буду рада прокоментувати і допомогти)
П. Тичина. Коротко про поета і край, де він народився."Не бував ти у наших краях" 
1. Прочитайте в підручнику на ст.199 інформаційну статтю про поета.
2. Узагальніть опрацьований матеріал, склавши інформаційне ґроно
 "П. Тичина". У ньому розмістіть інформацію про таланти, захоплення Павла Григоровича.Фото в центрі можна не вклеювати, а просто написати прізвище письменника.
                                            Зразок оформлення ґроно
3.Розгорніть підручник на ст. 199-200 і знайдіть поезію "Не бував ти у наших краях".Увімкніть аудіозапис за посиланням, слухайте і слідкуйте за текстом.

4.Спробуйте самостійно виразно прочитати поезію.
5. Виконайте стислий аналіз вірша «Не бував ти у наших краях!» , заповнивши таблицю.

Тема

Ідея

Основна думка

Жанр

Художні засоби
Метафори

Епітети

Порівняння



6. Вивчіть поезію напам'ять, якщо вона припала вам до душі. Одну з поезій 
П. Тичини потрібно буде вивчити . Вибір за вами!

Урок № 3( виконати до 25.03)

П. Тичина. „Гаї шумлять…», «Блакить мою душу обвія­ла…». Майстерне відтворення краси природи, вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова. Мелодійність віршів П.Тичини
1. Запишіть дату і тему уроку.
Уявіть себе на лоні природи, де є тільки ви й розмаїття барв, звуків і рухів. Забудьте про проблеми й турботи, вдихніть на повні груди п’янке свіже повітря. Прислухайтесь – і ... почуєте, як шумлять гаї... Придивіться – і ... побачите, як вітер, загравши на струнах-гілках, став на коліна, задивлений, над золото-блакитним плесом річки й чаклує над ним, торкаючи хвилі-звуки.

2.Розгорніть підручник на ст. 200 і знайдіть поезію « Гаї шумлять». Прослухайте аудіо- запис поезії, під час якого слідкуйте за текстом.


3. Запишіть вид роботи
Дослідження над образною системою твору
  •   Випишіть з тексту зорові образи. Впишіть їх у таблицю.
  •   У другу колонку випишіть дії цього образу або його опис.
  •   Визначте художній засіб, яким створено образ( зразок дослідження вписано в таблицю)

Зорові образи
Цитати з твору
Художній засіб
Гаї, гай
шумлять; мріє над річкою
метафора















Ліричний герой
Я йду, іду - зворушений
епітет
§  
  •       Після таблиці зробіть висновок із спостереження, відповівши собі на запитання       « Яким я побачив( ла) ліричного героя в цій поезії? Якою людиною він є? Що його вражає? Чим він милується і чому? Який настрій загалом передає поезія?

       4. Розгорніть підручник на ст. 201 і знайдіть поезію « Блакить мою душу обвіяла». Прослухайте аудіозапис поезії, під час якого слідкуйте за текстом.

                            

5. Запишіть вид роботи
Словникова робота
  •  Користуючись тлумачним словником, зясуйте значення, можливо, незрозумілих слів з поезії: причаститися, кротость, маювати. Але будьте уважні : вибирайте значення, властиві словам саме з цієї поезії.Деякі з них можуть мати декілька значень.

    6. Запишіть наступний вид роботи
Дослідження художньої образності твору
  •    Виписати з поетичного твору метафори та порівняння( зразок у таблиці)і заповнити ними таблицю

Метафори
                      Порівняння                    
Гаї шумлять

Струмок серед гаю, як стрічечка

§  Зробити висновок, пояснивши, чому саме метафори і порівняння були використані поетом для створення образності твору?У чому вони йому допомогли? 

7. Визначтеся, яка з опрацьованих поезій П. Тичини "Гаї шумлять", "Не бував ти у наших краях", "Блакить мою душу обвіяла" тобі найбільше сподобалася і вивчи її напам'ять.

Урок № 4( виконуємо 27.03)
Пройти онлайн- тестування за посиланням:
https://forms.gle/D8AaZyVFJzMf5dFDA

Увага! Ми намагаємося перевірити ВАШІ ЗНАННЯ, а не вміння користуватися підручником чи слухати підказки батьків. Тест проходимо зі згорнутими підручниками , без тата й мами поруч.

Тест проходять лише ті, хто виконав і відправив усі завдання попередніх уроків.

Урок № 5 ( виконуємо до 03.04)
Є. Гуцало. Основні відомості про письменника
1. Записати дату і тему уроку.
2. Опрацювати біографію Євгена Гуцала за підручником на стор. 203
3.Записати вид роботи
Інтерв'ю з письменником
 4. Скласти запитання для інтерв'ю на основі опрацьованого в підручнику матеріалу. Після запитання в дужках дати орієнтовну відповідь на нього. Перед запитанням використовувати різноманітні звертання до респондента( тим самим ще раз перевіримо, як ви засвоїли тему "Звертання" і чи вмієте ви ставити їх в кличний відмінок)

Зразок: Шановний Євгене Пилиповичу, звідки ви родом?
( Я народився в селі Старому Животові на Вінниччині).

Критерії оцінювання: 12 правильно сформульованих  запитань і правильно даних на них відповідей - 12 балів. Чим менше спромоглися сформулювати запитань, тим нижчою буде оцінка. Звертання бажано не повторювати. Шукати різні форми того, як можна звернутися до письменника.

5. Прочитати  чи прослухати за посиланням в аудіокнизі оповідання "Лось".
https://www.youtube.com/watch?v=yDAizIj3kYc

Урок № 5 ( виконуємо 04.04)
Пройти тестування за змістом прочитаного оповідання
за посиланням:https://forms.gle/XhiCKh7WP25bZLhq7

НА КАНІКУЛАХ ЧИТАЄМО АБО СЛУХАЄМО ОПОВІДАННЯ Є.ГУЦАЛА"СІМ'Я ДИКОЇ КАЧКИ"
https://www.youtube.com/watch?v=snpyhVTYjmM


7 клас
Урок № 1( завдання виконати до 19.03, надіслати фотозвіт про виконання на електронну адресу вчителя: sarachmam67@gmail.com; у відправленні вказувати прізвище і клас)
Складання анкети головного героя твору Марини Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»
1. Заповніть анкету головної героїні, опрацьованого на попередніх уроках твору за схемою:
2. Виконайте тестові завдання за змістом твору за посиланням:
https://naurok.com.ua/test/start/970 та зробіть скриншот сторінки з результатом і надішліть вчителю на електронну адресу. Для цього знайдіть на клавіатурі клавішу,


 натисніть на неї. Так зображення вашої виконаної роботи збережеться. Вставте його у  Word -документ і надішліть  його на електронну почту вчителю. 

Урок №2( завдання виконати до 22.03, надіслати фотозвіт про виконання на електронну адресу вчителя: sarachmam67@gmail.com; у відправленні вказувати прізвище і клас)
Любов Пономаренко. «Гер переможений»
1.Прочитати оповідання "Гер переможений". Читати дуже уважно, звертаючи увагу на деталі.
2. Пройти онлайн - тестування за змістом твору за посиланням: https://naurok.com.ua/test/start/3682, по завершенню зробити скриншот сторінки з результатом і надіслати вчителю на електронну адресу.
3. Опрацюйте сюжет твору. Визначте його складові і розкладіть за подіями, заповнивши схему:
Сюжет новели «Гер переможений»  
Експозиція
Зав’язка
Розвиток дії
Кульмінація
Розв’язка
За потреби повторіть складові сюжету за посиланням: 
                                        https://studfile.net/preview/5458358/page:4/
Завдання оцінюється 3 балами.
4. Робота в групах
  • 1 група за списком від 1 до 9 учня. Провести мінідослідження  і дібрати цитатний матеріал про ставлення полонених до міста, його жителів.
  • 2 група за списком від 10  до 19 учня.Провести мінідослідження  і дібрати цитатний матеріал про ставлення дорослих до полонених.
  • 3 група від 11 учня і до кінця списку.Провести мінідослідження  і дібрати цитатний матеріал про ставлення дітей до полонених.                                                                                                                                                                                                                          Виконуючи завдання, обов'язково вкажіть вид роботи , № групи.
Завдання оцінюється 3 балами.

5."Займи позицію"
 Скориставшись власним дослідженням та дослідженням товаришів, висловіть власну думку, давши відповідь на запитання"Фрідріх – жертва чи ворог? Чому?" 
( відповідь має бути розгорнутою, складатися з 3-6 речень)    

Завдання оцінюється 3 балами.

 6. Дослідження- роздум
Розкрити авторський задум у творі допомагають символічні образи. Ознайомтеся з тлумаченням цих образів і підберіть до кожного тлумачення сам образ з твору. Запишіть результат своєї роботи: образ і його символічне значення.
Любов до прекрасного, всеперемагаюча сила добра-
Пам’ять -
         Крах надій і сподівань-
Милосердя, прощення-
Співчуття, людяність-
Згадка про мирне життя і жаль за ним-

           Завдання оцінюється 3 балами.

Урок №3 ( завдання виконати до 28.03)
Олег Ольжич. Українські національні герої, лицарі духу. «Захочеш – і будеш». 
НЕ ЗАБУВАЙТЕ ЗАПИСУВАТИ ВИДИ РОБІТ!
1. Запиши число і тему уроку.
2. Опрацюй біографію Олега Ольжича за матеріалом підручника на стор. 247-248.
3. Повідомлення" Цікаве про Олега Ольжича"
  • Користуючись вибраними тобою інтернет- джерелами, знайди цікавий факт із життя письменника, якого немає в підручнику, і підготуй письмове повідомлення      ( до 10 речень).
4. Прочитайте поезію "Захочеш - і будеш"( ст. 248  підручника)
5. Словникова робота
  • Користуючись тлумачним словником, словником застарілих слів, поясни значення незрозумілих слів, які зустрічаються в поезії: затям, ниць, петарда, сумління.
6.Робота над композицією вірша

  • Поділіть  поезію на 4 частини. Дайте їм назву. Після кожної назви поясніть, про що йде мова у частині. Запишіть  у зошит.

7. Стислий аналіз поезії
  • Серед запропонованих варіантів тем  та ідей твору виберіть ті, які стосуються прочитаної поезії Олега Ольжича і запишіть у зошит.
Теми: життя і боротьба, зображення життєрадісного настрою ліричного героя, роздуми про швидкоплинність життя, зображення сильної особистості, здатної на героїчні вчинки.

Мотив твору(ідея):  віра в майбутнє своєї Вітчизни, утвердження сильної і сміливої особистості, прищеплення любові до Батьківщини, уславлення українських воїнів.

8. Творча робота
  • Випишіть із тексту 2-3 цитати, які найбільше сподобалися, і поясніть, як ви їх зрозуміли.
  • Складіть асоціативне ґроно до слова " патріот".
Урок № 4( виконати до 04.04)
Олена Теліга. «Сучасникам». Моральний заповіт нащадкам

1. Познайомтеся зі стислими біографічними відомостями  про Олену Телігу за матеріалом підручника на ст. 250.



2. Прочитайте поезію «Сучасникам».

3.Дайте письмові відповіді на запитання за змістом поезії:
§  Чому Олена Теліга вирішила звернутися до сучасників?
§  Визначте на основі своїх роздумів тему твору і запишіть.
§  З якою настановою вона звертається до сучасників? Знайдіть ці рядки в тексті? Чи можна їх вважати ідеєю твору? Запишіть свої спостереження як ідею твору.
§  Над чим змушує замислитися Олена Теліга читача поезії «Сучасникам»?
§ Змалюйте психологічний портрет ліричної героїні твору( Яка вона і чому?)

4. Проаналізуйте художні особливості твору, заповнивши таблицю.
Художні засоби
Приклади з твору



5. Чим подібна творчість Олени Теліги та Олега Ольжича?

На канікулах читаємо повість О. Гавроша " Неймовірні пригоди Івана Сили" та дивимось ПІСЛЯ ПРОЧИТАННЯ фільм " Іван Сила"  на ютубі за посиланням:

11 клас
Шановні одинадцятикласники! Пропоную Вам спробувати попрацювати на іншій навчальній платформі Google Classroom. Для цього достатньо мати свій акаунт в Google.Сподіваюся, що всі його мають. Далі діємо за покроковою інструкцією.



1) Заходимо на «Мій диск» і в додатках Google шукаємо «Клас».


2) Натискаємо на нього. Перед вами зявиться сторінка. Натискаємо на хрестик у правому кутку.

3) Розгорнеться віконечко з двома можливими діями: «Приєднатися», «Створити новий клас».

4) Натискаємо «Приєднатися» . Розгорнеться нове вікно.Вводимо код 11-А класу: femcxvg – код для входу 


5. Якщо ви користуватиметеся платформою з телефону, маєте завантажити на мобільний однойменний застосунок.

Усі завдання з критеріями оцінювання за рівнями складності викладені на цій платформі. Допомагайте один одному, розвивайтеся, опановуйте нові освітні платформи. І я разом з вами.


            
 Дистанційні завдання з української мови під час карантину 

з 03.02 до 16.02

Шановні учні ! Дистанційні завдання виконуйте в день, коли у вас даний урок за розкладом. Кожного дня опрацьовуйте одну тему. Виконуючи завдання дистанційного навчання , робіть наступні записи в зошиті за зразком:

Третє лютого
Дистанційне навчання
Олександр Олесь. Поезії з книги «Княжа Україна», їх зв’язок із літописами
                              
                            5 клас 
                          Урок № 1 
                  Олександр Олесь. Поезії з книги «Княжа Україна», їх зв’язок із літописами
                          Перегляньте документальний фільм про Олександра Олеся, попередньо 
                             познайомившись із запитаннями, на які потрібно буде дати відповідь після перегляду
                             фільму, заповнюючи" Анкету письменника".

                                
"Анкета письменника"
                        
                          1. Де і коли народився Олександр Олесь?
                          2. Справжнє ім'я та прізвище письменника.
                          3. З якого роду походив?
                          4. У скільки років залишився напівсиротою?
                          5. У скільки років навчився читати?
                          6. Любов до чого прищепила матір хлопчику?
                           7. Як вчився у школі ?
                           8.Із скількох років почалося самостійне доросле життя хлопця? Як він у цей час 
                           заробляв на життя?
                           9. Коли почав писати перші вірші ?
                           10. Які мови знав ?
                           11. Чим захоплювався в юності ?
                            12. Хто переконав Олександра Олеся стати українським письменником?                             
                           2. Запишіть в зошиті число, тему уроку, як показано на початку сторінки.
               
               3. Запишіть вид роботи
"Анкета письменника"
            
               4. Дайте стислі письмові відповіді на запитання, подані вище, нумеруючи їх
               (запитання не переписувати).    
                       
                           5.Прочитайте віршовану оповідь "Заспів" у підручнику на ст. 137-139.
                           
                           6. Запишіть наступний вид роботи
                                                                                 Дослідження за змістом твору
                           
                           7.  Виконайте дослідження за змістом твору, за потреби користуючись інтернет -
                           джерелами, та дайте письмові відповіді на запитання й завдання:
                            ·         Який період історії  України зображено в книжці  Олександра Олеся « Княжа 
                                        Україна»?
                                 ·         Ким за віруваннями були наші давні предки? У чому суть цієї віри?
                                 ·         Хто із язичницьких богів згадується у творі?Богом чого були вони?
                                 ·         Випишіть із тексту твору цитати – характеристики кожного названого бога.
                                        
                                      Наприклад: Дажбог –  бог Світла і Сонця :
                                           Рано вдосвіта на сході
                                           Прокидавсь ясний Дажбог
                                           І ходив – блукав до ночі
                                           Синім степом без дорог.
                                   ·         У кого ще вірили язичники,крім численних богів?Що вам відомо про цих істот?

                       8. Запишіть у зошиті  наступний вид роботи
                                                                                             Словникова робота

                           9. Випишіть із віршованої оповіді незрозумілі слова.Поясніть їхнє значення за
                               тлумачним словником( можна скористатися словниками, які розміщено на блозі на 
                               сторінці "Словники")

                          Урок № 2
                  Олександр Олесь. „Ярослав Мудрий". Поетична оповідь про минуле нашого
                           народукнязів Русі-України, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі 
                  1. Запишіть в зошиті число, тему уроку, як показано на початку сторінки.
                           2. Прочитайте самостійно в підручнику на ст. 140-142 або прослухайте в аудіозаписі
                           віршовану оповідь Олександра Олеся "Ярослав Мудрий".
                          
                              
                       3. Запишіть наступний вид роботи
                                                                                 Дослідження за змістом твору
                          
                           4. Виконайте дослідження за змістом твору, за потреби користуючись інтернет -
                           джерелами, та дайте письмові відповіді на запитання й завдання:
                            ·         У якому столітті відбуваються події в оповіді « Ярослав Мудрий»?Що ви знаєте про ці
                                   часи в історії України?
                            ·         Хто є головним героєм оповіді? За що він отримав  таке імя?
                            ·         Що корисного для держави зробив Ярослав за часи свого правління?Свої думки 
                                   підтверджуйте цитатами з твору.
                                   Наприклад: Ярослав розбудував Київ, зробив його другим Царгородом:
                            Оточив його валами,
                            Ровом, мурами обвів.
                            Укріпив його, оздобив
                             І препишний двір завів.
                         ·         Чи можна було б Ярославу дати інше імя, наприклад, Мирний?Чому?
                         ·         Яку мудру настанову залишив князь своїм синам? Чи виконали вони заповіт батька?
                         ·     Чи актуальна ця настанова для наших часів?Чому?
                         ·         Визначте основну думку оповіді, повчання автора на прикладі життя князя.

                            5. Запишіть наступний вид роботи
                                                                                    Словникова робота

                           6. Випишіть із віршованої оповіді незрозумілі слова.Поясніть їхнє значення за

                               тлумачним словником( можна скористатися словниками, які розміщено на блозі на 
                               сторінці "Словники")

                           Урок № 3

                       Отримайте насолоду від перегляду яскравого мультфільму, який 
                                   створили українські аніматори в 2016 році  про легендарного київського
                                   богатиря 
                                                         


                           
https://www.youtube.com/watch?v=iUIblK2zN8Q&t=413s
                  
                                 
                                                                                                  7 клас
                     Урок № 1
                      Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне 
                                 в її поезіях. "Дощ полив…»  
                      1. Запишіть в зошиті число, тему, як показано на початку сторінки.
                        
                                2. Перегляньте відеопрезентацію про життєвий і творчий шлях Ліни Костенко,
                                попередньо ознайомившись із запитаннями клоуз - тесту. Відео можна зупиняти,
                                наскаючи на паузу, і записувати потрібні вам відповіді:


   

                        3. Опрацюйте біографію письменниці за підручником на стор. 198, звертаючи особливу 
                        увагу на інформацію, яка допоможе дати відповіді на запитання клоуз - тесту.
                        4. Запишіть в зошиті вид роботи
                                                                                  Клоуз - тест
                        5. Виконайте клоуз – тест:
                             Ø  прочитайте фразу;
                             Ø   подумайте , яке слово чи словосполучення  потрібно вставити на місці пропуску;
                             Ø  не переписуючи поданої фрази, запишіть після її порядкового номера лише 
                                 пропущені слово чи словосполучення.
                                   
                              Наприклад: 1. 1930 рік
                                               2.  в 15 років 

1)      Ліна Костенко народилася в родині…
2)      Мріяла стати…
3)      Вірші почала писати в…
4)      Перші її друковані твори з’явилися в…
5)      Першу вищу освіту почала здобувати, але не завершила в…
6)      З відзнакою закінчила…
7)      Ліна Костенко завжди писала і пише тільки те,… а говорить тільки те, що…
8)       Свою безкомпромісність вона перейняла від…, яка навчила її…
9)      Твори поетеси були під забороною…
10)  У відповідь на таку жорстоку цензуру вона оголосила…
11)   Ліну Костенко називають…, …, …
12)  Письменниця відмовилася від премії…, звання…, бо , за її словами, «це все політична біжутерія, яка їй не личить».
        6. Прочитайте в підручнику на ст. 198-199 вірш «Дощ полив»
        7. Запишіть в зошиті наступний вид роботи
                                                                 Словникова робота    
        8.    Випишіть  з тексту  поезії незрозумілі слова. Користуючись тлумачним словником
       ( за потреби скористайтеся тими, що є на блозі), з’ясуйте  їхнє значення.
        9. Запишіть в зошиті наступний вид роботи
                                                                   Літературознавчий практикум
                    ·         Визначте  самостійно тему, ідею, основну думку твору( за потреби скористуйтесь довідковими матеріалами за посиланням: 
https://dovidka.biz.ua/lina-kostenko-doshh-poliv-analiz/)


·         Дослідіть художні особливості поезії, образи, заповнивши таблицю:
Епітети
Порівняння
Метафори
Реальні та фантастичні образи твору




                                 
                            10 . Запишіть в зошиті наступний вид роботи
                                                                           Творче завдання  
                              ·         Зважаючи на власний досвід, спостереження за природою під час та після дощу,
                                      доповніть поезію власними дощовими образами, епітетами, порівняннями, 
                                      метафорами і запишіть їх.
              
                              11. Запишіть в зошиті наступний вид роботи
                                                                            Дослідження – коментар
                              ·         Письменник малює словом, художник - фарбами. «Дощ полив...»  пейзажна
                                      замальовка. Доведіть це письмово, використавши опору « На мою думку, « Дощ 
                                      полив» - це пейзажна замальовка, тому що у вірші…. Наприклад,…».
                              12. Запишіть в зошиті наступний вид роботи
                                                                            « Я так думаю»
                              ·         Складіть словесний портрет Ліни Костенко, автора поезії «Дощ полив»
                                      написавши стисле вільне есе, почавши його словами:  « Такий вірш, як «Дощ 
                                     полив...», може написати людина, яка вміє…»
                           
                          Урок № 2
                           Ліна Костенко. «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності. 
                                Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни                                                         
                        1. Запишіть в зошиті число, тему, як показано на початку сторінки.
                            2. Перегляньте буктрейлер і налаштуйтесь на сприйняття нової поезії Ліни Костенко.


                                                                   
                             3. Розгорніть підручник на ст.199 та увімкніть аудіозапис поезії. Слухайте поезію, 
                             слідкуючи за текстом.


                                                    
                             4. Запишіть в зошиті вид роботи
                                                                           Словникова робота   
                                                 
                             ·         Випишіть  з тексту  поезії незрозумілі слова, словосполучення. Користуючись
                                    тлумачним словником( за потреби скористайтеся тими, що є на блозі), з’ясуйте
                                    їхнє значення.
                                    Наприклад: Лежати жужмом – купою, одне на одному, як-небудь
                                                           Не знали ладом – так, як треба
                                                           Яблуко-недоквас – недоквашене, кисле, зморщене
                            5. Запишіть в зошиті вид роботи
                                                                            Образний аналіз твору
                            ·         Складіть 2 ґроно до характеристики Анни і сусіда.
                            ·         Уявіть, що ви виступаєте захисником, адвокатом Анни у суді і маєте зробити все,
                                    щоб її виправдали. Заповніть за зразком подану таблицю:
Обвинувачення
Захист
1) « вона робила… кольорові миші
з оцих ось жовтих і сухих листків»
Якщо людина може творити щось із звичайних предметів, які її оточують, це добре, бо економить кошти і час на пошуки чогось незвичайного.

                          ·         У першу колонку випишіть цитати( фрази сусіда) з тексту, а в другу – свої 
                                антиаргументи – спростування звинувачень сусіда.
                         6. Запишіть в зошиті наступний  вид роботи
                                            Есе « Чи легко бути оригінальним і неповторним у наш час?
                           ·         Використовуючи свої антиаргументи, доведіть тезу:
                         «Бути оригінальним і неповторним у наш час нелегко/ легко…». 
                          ·         Висловлення будуйте за опорою:
                                   Я вважаю, що бути …
                                  По – перше,  … тому, що …
                                  По – друге,…
                                  Отже, …                                
                                    
                                                                              11 клас
Урок № 1
Твір-відгук на твір емігрантської літератури
Моє враження від....(вказати жанр твору,його назву, автора) або визначити в заголовку ідею твору"Нескореність духу людського в..."(вказати  жанр, назву твору, автора)
  • Відгук має бути написаний на прочитаний твір емігрантської літератури: "Тигролови" І. Багряного або "Жовтий князь" В.Барки".
  • Перед написанням відгуку, опрацюйте рекомендації до написання відгуку, скориставшись інтернет - джерелами за посиланням:
  • Запишіть в зошиті дату, тему, як показано на початку сторінки.
  • Напишіть   твір-відгук в робочий зошит з літератури.
Урок № 2

Участь українських письменників у Другій світовій війні
  • Опрацюйте матеріал статті в підручнику "Українська література 40–50-х років ХХ ст." на ст. 147-148
  • Опрацюйте  поданий нижче додатковий матеріал з теми.
      Тоталітаризм і соцреалізм нікуди не зникли в період війни і післявоєнний період, тому більшість творів були ура-патріотичними, що продовжували славити вождів, без яких наш народ самостійно «і кроку не міг ступити». Але жива правда все ж пробивала собі дорогу в мистецтво.
       Письменники, які з різних причин і в різний час опинилися за кордоном, мали змогу говорити відкрито, на повний голос. Помітну роль у літературному житті українців відіграло об’єднання МУР (Мистецький Український Рух), членами якого були І. Багряний, Є. Маланюк, У. Самчук, В. Барка, О. Лятуринська та ін. Головні теми їхніх творів — викриття сталінського тоталітарного режиму. Як приклад можна навести твори І. Багряного «Тигролови», «Сад Гетсиманський», В. Барки «Жовтий князь», У. Самчука «Марія». Відчутно вразив читача реалістично-психологічними картинами роман В. Винниченка «Слово за тобою, Сталіне!». Письменник зумів тонко і правдиво відтворити атмосферу страху, безправ’я, духовної задухи в СРСР.
         Тільки після смерті Сталіна й викриття культу особи настає певна лібералізація в житті письменників. 1954 року М. Рильський, О. Довженко, А. Малишко виступили із закликами перенести центр уваги митців на людину, її переживання, радості та страждання, активніше звертатися до національних традицій.
         Перемога в Другій світовій війні, до якої український народ (що б там не говорили тепер політики сусідньої держави!) доклав величезних зусиль, сприяла зміцненню його морального духу, піднесенню гордості та національної самосвідомості. Наші люди в складі радянської армії, рухів опору зарубіжних європейських країн познайомилися з іншим способом життя — цивілізованих, відкритих для демократії країн. І це привело до переконання, що після величезних жертв і перемоги український народ, як і інші народи СРСР, заслуговує на поліпшення свого матеріального становища, справедливе демократичне суспільство.
     Сталінський режим відреагував на такі настрої посиленням ідеологічного тиску, репресіями. Ситуація ускладнювалася ще й післявоєнною розрухою та голодом 1947 року. Саме через «цензуру» жорстокі реалії війни, труднощі повоєнного лихоліття не були описані на сторінках літературно-художніх видань. «Соцреалізм» зобов’язував лише славити партію та її вождя, під мудрим керівництвом якого (і тільки завдяки йому!) відбувалися значні успіхи й перемоги.
         Однак і за таких несприятливих умов українським письменникам вдалося створити чимало яскравих та колоритних полотен на зразок трилогії О. Гончара «Прапороносці», першої частини роману М. Стельмаха «Велика рідня» — «На нашій землі», «Київських оповідань» Ю. Яновського, гуморесок Остапа Вишні та ін.
  • Запишіть в зошиті дату, тему, як показано на початку сторінки.
  • Складіть у зошиті тези статті і тези додаткового матеріалу зі сторінки, попередньо записавши вид роботи:
Тези статті "Українська література 40–50-х років ХХ ст." 
Урок № 3
Олександр Довженко − відомий у світі кінорежисер, засновник поетичного кіно. Трагічна творча біографія митця. Романтичне світобачення. Довженко-художник. Довженко-прозаїк 

1. Опрацюйте біографію О. Довженка за інтернет - джерелом за посиланням:
2. Перегляньте документальні фільми 
  • "Новатор, який усім серцем любив Україну"
https://www.youtube.com/watch?v=HhNNSItHMgw
  • "Обличчя української історії. Олександр Довженко".
3. Заповніть "Анкету письменника"

1. Прізвище, ім'я, по батькові                   ________________
2. Дата народження                                   ________________
3. Місце народження                                 ________________
4. Соціальне походження                          ________________
5. Освіта                                                      ________________
6. Партійність                                             ________________
7.Сфера діяльності                                     ________________
7. Найвідоміші твори                                  ________________
8. Твори( у тому числі і кінематографічні), заборонені радянською владою ________________
9. Твори, створені на замовлення вождя(Сталіна)__________
10. Псевдоніми, перифрази письменника _________________
11. Сімейний стан( імена, прізвища дружин) __________________
12. Нащадки                                                  _____________________

(За необхідності звертайтеся до матеріалів підручника с. 165-166, матеріалів блогу  для підготовки до ЗНО " Крок до успіху", інших інтернет джерел)

4. Виконайте обов'язкові тестові завдання- онлайн за посиланням:
https://forms.gle/k6oDFNUB18XB5Cxw7
Урок №4
"Щоденник" О.Довженка. Правда про український народ, його історію крізь призму авторського бачення й оцінки

1. Прочитати "Щоденник" О.Довженка( період війни).
2. Переглянути  на ютубі документальний фільм"Довженко.Щоденник"
https://www.youtube.com/watch?v=-LAOA0RDkaE&t=50s
3.Виконати груповий дослідницький проєкт - онлайн за посиланням:
https://docs.google.com/presentation/d/1R5dzQwZiE1j4bhS1ioD1s9NfwTync4zH91zPN1ZuI4s/edit?usp=sharing


Увага! Новинка!
     За сприяння сайту "Освіта.UA" щотижня будуть публікуватися безкоштовні підкасти (аудіолекції в мережі Інтернету) до ЗНО з української літератури.
   Ви зможете отримати найважливішу стислу інформацію про особливості творів, включених до програми ЗНО, особливості завдань за конретними розділами ЗНО. З Вами поділяться лайфахами, які допоможуть отримати додаткові бали при здачі тесту, і секретами тестових завдань з літератури.
    Кожний підкаст буде присвячено окремому автору, твори якого виносяться на ЗНО, аналізу творів.

    Скачайте собі посилання в телефон, і можете готуватися в будь - якому місці: транспорті, по дорозі до школи, на тренування тощо:

Перспектива( поки не виконуємо)
 Читаємо  та "Зачаровану Десну", одразу роблячи закладки до образів героїв,складаючи ментальні карти образної системи твору, ментальні карти до усього твору( за традиційною схемою аналізу твору). Використовуйте посібники з підготовки до ЗНО. Посилання на них є на сайті "Крок до успіху". Зразок карти до твору подано нижче.



Комментариев нет :

Отправить комментарий